Saturday, January 09, 2010

تیراندازی به خودروی کروبی در قزوین

خودروی مهدی کروبی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات در قزوین مورد هدف گلوله قرار گرفت.

به گزارش سحام‌نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، این حمله از سوی شماری از نیروهای لباس شخصی هوادار دولت انجام شده‌است.

بنا به این گزارش، در پی حضور مهدی کروبی در شهر قزوین برای شرکت در مراسم عزاداری محرم، برخی از طرفداران دولت با تجمع در برابر محل اقامت آقای کروبی مانع ورود او به محل برگزاری مراسم شدند.


خودروی کروبی در قزوین، رجا نیوز

دبیر کل حزب اعتماد ملی شب گذشته، پنج‌شنبه به دعوت ناصر قوامی، نماینده قزوین در دوره ششم مجلس شورای اسلامی که ریاست ستاد انتخاباتی آقای کروبی را در شهر قزوین بر عهده داشت، به این شهر دعوت شده بود.

سحام نیوز افراد مهاجم را «نیروهای اجیر شده از جانب بسیج و سپاه» معرفی کرده و می‌گوید که جمعیتی در حدود پانصد نفر با مینی‌بوس به محل اقامت مهدی کروبی آمده بودند و «با پرتاب سنگ و آجر شیشه‌های محل اقامت وی را شکستند.»

پانصد نفر از افراد هوادار دولت با تجمع در برابر محل اقامت مهدی کروبی در قزوین، شعارهایی علیه وی و چهره‌های اصلاح‌طلب دادند

بنا به این گزارش افراد مسلحی که در بین تجمع‌کنندگان بودند، این نامزد معترض را به خارج شدن از منزل «تهدید»می‌کردند.
آقای کروبی پس از چهار ساعت در هنگام حضور نیروهای یگان وی‍‍ژه و پلیس ضد شورش از محل اقامتش خارج شد و قزوین را به مقصد تهران ترک کرد.

وی علت ترک قزوین را «حفظ امنیت» مردم ساکن در آنجا عنوان کرد و گفت: «اگر کادر حفاظت من درگیر می‌شدند یا تیراندازی می‌کردند برخلاف نیروهای آشوبگر که بی‌هیچ گونه نگرانی تیراندازی می‌کنند، به دادگاه احضار و محاکمه می‌شدند.»


مخالفان مهدی کروبی در قزوین

سحام نیوز ادامه داده‌است: «از چند روز پیش، عده‌ای در جهت ملتهب نمودن اوضاع، با ارسال پیامک و انتشار خبر در رسانه‌های داخلی استان، نسبت به حضور مهدی کروبی در این شهر هشدار داده بودند.»

خبرگزاری فارس نیز از دادن شعار بر علیه این نامزد معترض در برابر محل اقامتش خبر داده‌است. به گزارش فارس تجمع کنندگان مهدی کروبی را «عامل خارجی» عنوان کرده و اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و میرحسین موسوی را «نفرین» می‌کردند.
آن‌ها شعاری به عربی بدین مضمون سر می‌دادند: «لعن علی عدوک یا حسین ، خاتمی و کروبی و میرحسین». شعار دیگر این تجمع‌کنندگان این بود: «احمق تر از کروبی عالم به خود ندیده».

به گزارش خبرگزاری فارس تجمع‌کنندگان اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و میرحسین موسوی را نیز «نفرین» می‌کردند

فارس نوشته‌است که اعضای حزب اعتماد ملی، شعبه قزوین، بیانیه‌ای در مورد احتمال کناره‌گیری خود از فعالیت حزبی منتشر کرده‌اند.

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در شش ماه گذشته بارها به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌داند اعتراض کرده‌است.


هجوم لباس‌شخصی‌ها در قزوین

وی همچنین با بیان این‌که برخی بازداشت‌شدگان در زندان مورد «شکنجه و تجاوز» قرار گرفته‌اند، خواستار پیگیری این موضوع شده‌است.

در ماه‌های گذشته آقای کروبی چندین بار در مراسم مختلف از سوی هواداران دولت مورد حمله قرار گرفته‌است.

لینک مستقیم به این مطلب

  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 comments:

 
ساخت سال 1388 سکوت.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده