Friday, June 29, 2007

بيوگرافي ودانلود آهنگهاي جيمي هندريكس - Jimi Hendrix


جيمی هندريـــکس جيمز مارشال هندريکس روز ۲۷ نوامبـــر سال ۱۹۴۲ در سياتل بـــه دنيا آمد. هندريکس را تواناترين گيتاريست در سبک راک ميدانند و بدون ترديد يکی از مؤثرترين چهره ها در نوازندگی گيتـــار الکتريک .
او هيچگاه استادی نداشت و باوجود اينکه چپ دست بود ؛ از گيتار راست دستها استفاده ميکرد.و چندی پيش بعنوان برجسته ترين و تاثير گذارترين گيتاريست در جهان شناخته شد
او به موسيقی بلوز عشق ميورزيد و از بزرگانی مانند : بی بی کينگ مادی واترز و رابرت جانسون بسيار تأثير گرفت.به دليل اينکه نميتوانست موسيقی را از روی نت بخواند ؛ بهتر از هر کسی موسيقی را به صورت سماعی يا گوشی ميشناخت.
در تابستان ۱۹۵۸ پدرش آل برايش يک گيتار آکوستيک دست دوم به قيمت ۵ دلار خريد .او پس از چند ماه تمرين ؛ در همان سال به اولين گروهش ملحق شد که اين همکاری ۳ ماه ادامه يافت. سال بعد ؛ پدر با ديدن پيشرفت شگفت انگيز او ؛ برايش يک گيتار برقی تهيه کرد.
جيمی در همان سال به ارتش پيوست و در آنجا با بيلی کاکس آشنا شد.او نوازندۀ گيتار باس بود که جيمی بسياری از پله های ترقی را به همراهش طی کرد. جيمی در ۱۹۶۲ از ارتش اخراج شد و پس از آن نوازندگی برای گروهها و هنرمندان مختلفی را آغاز کرد.مانند : تينا ترنر ؛ سام کوک و برادران آيسلی.
اما او يک ساختار شکن بود و نميتوانست با نظم حاکم بر اين گروهها کنار بيايد.بنابراين خود گروهی به نام : Blues Slamos در سال ۱۹۶۵ در نيويورک تشکيل داد و در آن به نوازندگی گيتار ليد پرداخت.

او خود را در آن زمان جيمی جيمز ناميد. هندريکس در سال ۱۹۶۶ با چاس چلندر آشنا شد.چلندر پس از آنکه اجراهای تحسين برانگيز جيمی جيمز و گروهش را ديد از او دعوت کرد که به لندن برود و با حمايت او گروهی جديد تشکيل دهد همه کارها طبق روال پيش ميرفت.
چلندر ابتدا نام هندريکس جوان را از جيمی جيمز به جيمی تغيير داد.در لندن جيمی به همراه ميچ ميچل نوازندۀ درامز و نويل ردينگ نوازندۀ گيتار بيس ؛ در زمان کمی معروف شدند. هندريکس در انگليس آهنگ Hey Joe را ساخت و اجرا کرد که به مدت ده هفته در صدر بهترين آهنگها در انگليس بود.
او در سال ۱۹۶۷ آلبوم Are you Experieced را منتشر کرد که يکی از محبوبترين آلبومهای راک در تمام زمانها شناخته شده است. او در اين آلبوم از تکنيکهای جديد در تکنوازيهايش استفاده کرد. در طول کنسرت هايش نيز او با اعمالی نظير : نواختن گيتار در حالی که آنرا به پشتش برده بود يا ميان پاهايش بود و يا وقتی گيتارش کاملا روی زمين بود ؛ مهارت نوازندگيش را به رخ ميکشيد.
به خاطر محبوبيت زيادش بسياری از سياهپوستهای متعصب ؛ او را خائن ميدانستند و اعتقاد داشتند که او برای افزودن بر شمار طرفداران سفيدپوستش دست به هر کاری ميزند. جيمی در ماه ژوئن ۱۹۶۷ به آمريکا بازگشت و در جشنوارۀ مونتمری شرکت کرد.او در آنجا به نواختن گيتار با دندانهايش پرداخت و سپس سازش را برروی صحنه آتش زد.در ماه دسامبر ۱۹۶۷ آلبوم محبوب Bold As Love را منتشر کرد.

هندريکس در سال ۱۹۶۸ يک تور تاريخی و فشرده در سرتاسر آمريکا داشت که شامل ۵۴ کنسرت در ۴۷ روز ميشد که باعث شد در سراسر ايالات متحده کاملا شناخته شود. وقتی از تــــور برگشت ؛ اقدام به خريد و تجهيز يک استوديو در نيويورک کرد ؛ که برای کارهای خاصش < افکتها و تکنيکهای نوازندگی او > مناسب باشد او اين استوديو را الکتريک ليدی ناميد.
جيمی هندريکس بزرگ آخرين آلبومش را با نام Electeric Lady Land در سال ۱۹۶۸ منتشر کرد.از کارهای جالب او در اين آلبوم همکاری دوباره با بيلی کاکس و استفاده از پدال واه بود که در آن زمان تازه ابداع شده بود.اين آلبوم را تأثيرگذارترين آلبوم او ميدانند. سال ۱۹۶۹ سال افول جيمی بود.او با مشکلاتی ؛ هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی روبرو شد.
جيمی را در آن سال به خاطر همراه داشتن هروئين دستگير کردند.در همين سال ؛ تهيه کننده اش ؛ چاس چلندر او را رها کرد. او در ماه ژوئن گروه سه نفره ئی با نام Gypsiz تشکيل داد ؛ که در آن جيمی گيتار برقی ؛ بيلی کاکس گيتار بيس و بادی ميلر درامز مينواختند.اين گروه در ابتدای سال ۱۹۷۰ برنامه های بسياری اجرا کردند که بعد از مرگ هندريکس در ميانۀ سال در آلبومی به نام Machin Gun منتشر شد.
در همين سال جيمی درامر قديمی اش ميچ ميچل را در گروه پذيرفت که در مدت کمی چندين قطعه ضبط کردند.اين قطعات سالها پس از مرگ هندريکس در آلبومی به نام : First Rays of the new Rising sun منتشر شد. او آخرين روزهای زندگيش را بخاطر شرکت در يک فستيوال موسيقی در لندن گذراند.... اما صبح روز ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۰ ؛ هرچه او را صدا زدند از خواب بيدار نشد....
علل مختلفی برای مرگ هندريکس ذکر شده .بعضی مرگش را در اثر مصرف بيش از حد مواد مخدر ميدانند ؛ عده ای خودکشی را دليل مرگ او ميدانند و .... بعد از مرگ او دو آلبوم ديگر از کارهايش به بازار آمد : Cry Of Love و Rine Bow Bridge .
در هر حال شيوۀ نوازندگی جيمی هندريکس تأثير زيادی بر موسيقی راک ؛ بلوز ؛ ريتم اند بلوز و جز گذاشت.عده ای او را بزرگترين نوازندۀ قرن ميدانند ؛ بسياری از نوازندگان از تکنيکهای او تقليد کرده و ميکنند و افرادی مانند : اينگوی مالمستين .جو ساتريانی ؛ ستيو وی و جف بک کاملا تحت تأثير او در نوازندگی هستند....



اينم آهنگ ها (قابل دانلود):



  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 comments:

 
ساخت سال 1388 سکوت.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده