Friday, October 30, 2009

نوستالوژی سیاسی!

امروز داشتم دنبال یک سند میگشتم اتفاقی به مطالبی برخوردم که با خواندنش ناخودآگاه خنده ام گرفت! بد نیست شما هم اونا رو ببینید:


سازگارا آزاد شد!


محسن سازگارا فعال سياسي كه از ۲۵ خرداد ماه گذشته در بازداشت به سر مي برد، بعد از ظهر ديروز با ۶۰۰ ميليون تومان وثيقه آزاد شد. وي ساعاتي پس از آزادي از زندان در منزل پدر خود به خبرنگاران داخلي و خارجي گفت كه زندان مجازات خوبي نيست. سازگارا باابراز اميدواري نسبت به اينكه «روزي فرا برسد كه در كشور زنداني وجود نداشته باشد، گفت كه از ۱۱۴ روزي كه در زندان به سر مي برده، ۷۹ روز آن در اعتصاب غذا بوده است. سازگارا علت اعتصاب را اعتراض نسبت به نحوه برخورد با خود و افرادي كه در ارتباط با او بازداشت شده اند، ذكر كرد.» وي گفت: علاوه بر زندان انفرادي و بستري در بيمارستان در بندي ويژه به همراه حسين قاضيان زنداني بوده است. وي از وضعيت ساير زندانيان ابراز بي اطلاعي كرد. سازگارا از نحوه بازجويي ها ابراز رضايت كرد و برخورد بازجويان، نگهبانان زندان و پزشكان را برخوردي «مؤدبانه و محترمانه» ذكر كرد. وي گفت: در مورد ساير زندانيان من چيزي نمي توانم بگويم. وي وضعيت جسماني خود را در دوران بازداشت بد و نامناسب توصيف كرد و در همين رابطه گفت: پنج بار براي درمان در بيمارستان بستري شدم. سازگارا گفت كه در دوران بازداشت از بيرون زندان و اوضاع جامعه با خبر نبوده اما از شصت و ششمين روز بازداشت، روزنامه همشهري و كيهان و تلويزيون در اختيارش بوده است. خبرنگاري از سازگارا در باره شايعه مرگ او سؤالي را مطرح كرد كه وي در پاسخ گفت: الآن زنده ام و نمرده ام اما از شايعه مرگ خود در زندان خبري نداشتم و امروز باخبر شدم. وي افزود: فكر مي كنم بي اطلاعي از وضعيت بنده در زندان علت اين شايعه بوده است. سازگارا شكنجه شدن خودش را نيز رد كرد. سازگارا در باره موارد اتهامي خود به علت درجريان بودن پرونده اش سخني نگفت اما در عين حال اظهار داشت: ابهامات واتهامات حول و حوش سخنراني ها يا توصيه يا مقالات بنده بوده است. وي همچنين گفت كه ۳۲ سال كار سياسي كرده است و اين كار را به علت اينكه شغلش است كنار نخواهد گذاشت.


احمد زید آبادی آزاد شد!

احمد زيدآبادي ـ نويسنده و روزنامه نگار ـ پس از ۶ ماه تحمل كيفر، روزگذشته ـ دوشنبه چهاردهم مهرماه ـ از زندان آزاد شد.به گزارش خبرنگار قضايي «ايران»، زيدآبادي در سال ۸۰ در شعبه ۱۴۱۰ دادگاه ويژه كاركنان دولت به ۲۳ ماه حبس تعزيري محكوم شده بود كه اين حكم در دادگاه تجديدنظر به ۱۳ ماه كاهش يافت. گفتني است، او قبلاً ۷ ماه از حبس خود را تحمل كرده بود كه در فروردين ماه امسال براي گذراندن ۶ ماه حبس باقي مانده به زندان اوين معرفي شده بود. بنا به همين گزارش، بر اساس رأي قطعي دادگاه تجديدنظر ۵ سال محروميت وي از حقوق اجتماعي پابرجاست. ضمناً بر اساس پرونده اي كه در حال حاضر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامي تهران تحت رسيدگي است، نامبرده به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و نشر اكاذيب سه بار جهت بازجويي و تحقيقات در دادگاه انقلاب حاضر شده است و به سؤالهاي قاضي پرونده پاسخ داده است.


منبع: روزنامه ایران - مورخ:
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۲ - ۱۰ شعبان ۱۴۲۴
Tue, Oct 7, 2003

شماره:۲۶۰۲


  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 comments:

 
ساخت سال 1388 سکوت.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده