Sunday, September 23, 2007

وبگردی ِ سکوت - 1 - 7 - 86

استادان و معتادان موسیقی سنتی ایرانی، به پدیده‌ی نامجو همچون ادا و اطوارِ سبک‌سرانه‌ی «مرد بی‌اساس» می‌نگریستند. آنان نه شعر تی.اس.الیوت را می‌شناسند و نه ربط شعر او با آواز ابوعطای نامجو را درمی‌یابند و نیز برمی‌تابند.
راجع به سه سبک باروک، کلاسیک و رمانتیک
در تقسیم بندی دوره های هنری - از جمله موسیقی - بعد از رونسانس چهار دوره اصلی در نظر گرفته میشه. اول از همه سبک باروک (Baroque) که بطور تقریبی بین سالهای 1600 تا 1750 میلادی بوده، دوم دوره کلاسیک بین سالهای 1750 تا 1820، سوم رمانتیک بین سالهای 1820 تا 1910 و بالآخره موسیقی مدرن یا همین موسیقی عصر حاضر از 1910 تا به امروز. طبیعی هستش که این تاریخ ها تقریبی هستند و انتقال سبک موسیقی از یک دوره به دوره بعد یک دوران گذری داشته که در اون مدت موسیقیدانانی بودند که با سبک هایی بینابین آثار هنری خودشون رو خلق میکردند.

پردرآمدترين‌هاي موسيقي جهان معرفي شدند
مجله آمريكايي «فوربس» عنوان پردرآمدترين گروه‌ها و افراد موسيقي سال معرفي كرد.
نغمه‌خوان ربنا 67 ساله شد
فردا شصت و هفتمين سال تولد محمدرضا شجريان استاد مسلم آواز ايران است.
‌سیبلیوس و جانی دالر
برای عاشقان موسیقی‌های نوستالژیک
اصطلاحاتی که جامدکننده فکر و عمل‌اند
با بررسی دقیق جنگ‌های کردستان در 100 سال گذشته متوجه می‌شویم که تقریبا آغاز نیمی از این جنگ‌ها ریشه در برعکس شدن مفهوم «ئاش به‌تال» در جامعه کردی دارد؛ جنگ در تمام سطوحش، چه جنگ با غریبه، چه جنگ درون‌گروهی.

حیوانات به ما می‌خندند
گفت‌وگو با شاعر و فیلمسازی که نام ندارد؛ نانام است. یعنی نامش نانام است. شعر او دیوانگی آگاهانه‌ای‌ست که خودش آنها را شعر نمی‌داند. «کار» می‌نامد. پارتیزانی‌ست که با واژیست‌ها (بر وزن فاشیست‌ها) در جنگ است. در جهان سینما هم تا حالا ۹ فیلم ساخته و ۲۹ جایزه برده.

آل پاچينو از نگاهي كه هرگز نديده ايد!
اين عكس متعلق به آل پاچينو هنرپيشه معروف هاليوودي است كه همگان او را لااقل بخاطر فيلم پدرخوانده ميشناسند. اما اين عكس در صحنه فيلمبرداري گرفته نشده بلكه مربوط به دستگيري وي توسط پليس در ۴۶ سال پیش و به دلیل حمل غیر مجاز اسلحه میباشد. عکس بعد از این عکس هم مربوط به کیانو ریوز بازیگر معروف سه گانه ماتریکس است که در سال ۱۹۹۳ به دلیل رانندگی در حال مستی توسط پلیس بازداشت شد. این عکسها را در آرشیو خود داشته باشید.

فراخوانِ وبلاگِ برنامه‌ی ادبیِ رادیو
برنامه‌ی کلک شبانه به تازگی متولد شده که کاری است ازگروه شبانگاهی رادیو تهران، شامل طنز، داستان‌خوانی، اخبار ادبی ایران و جهان، معرفی کتاب، گفت وگو با اهل شعر و ادبیات و... [فراخوان سازندگان این برنامه را بخوانید.]

مرز «ارتداد» در اسلام
چالش مشخص‌کردن مرز ارتداد و دینداری نه تنها برای ادیان‌دیگر جالب توجه است، بلکه معمولا در طول تاریخ جامعه‌ی اسلامی نیز مناقشه‌آفرین بوده است. این که چه عملی ارتداد است و چه عملی اشتباه در استنباط، همواره یکی از دغدغه‌های اساسی اندیشمندان مسلمان بوده. اما بعضا این مسئله به حربه‌ای برای کوبیدن و حذف عقیده و مرام مخالف در میان مذاهب اسلامی گوناگون درآمده است. برای تعریف واژه‌ی ارتداد، منشأ و عوامل آن و هم‌چنین استدلال مجازات آن، گفت‌وگو با دکتر عابدین مومنی، عضو هیئت علمی دانشکده‌ی الهیات دانشگاه تهران را بخوانید

مصاحبه با سيدمحمد خاتمي
گفت‌و‌گوي تمدن‌ها پروژه‌اي سياسي نبود

دستاوردهای سفر کاوه بغدادچی به اروپا
حیف که بخاطر اینکه باز کل مطلبش را در ادامه متن نیاورده است نمی شود به خود مطلب لینک مستقیم داد. شما خودتان بر روی ادامه مطلب کلیک کنید. چیزهای جالبی از تفاوت های ایران با آنجا دیده است.
حرمت استبداد در انديشه‌اسلا‌مي - [رحمت‌ا... بيگدلي]
حكومت زماني داراي مشروعيت است كه هم در مقام تاسيس و هم در مقام اجرا مبتني بر آراي ملت در چارچوبي كه خداوند ترسيم كرده است باشد، از اين رو استبداد ورزيدن و خودكامگي پيشه‌كردن در تعارض با مشيت الهي و حرام است؛ زيرا خودكامگي و استبداد، در انحصار قرار دادن حقوق ديگران اعم از حقوق معنوي، مالي و ... و تصرف در حق و ملك مردم بدون رضايت آنان است

نهاد رياست‌جمهوري: احمدي‌نژاد، سقراط زمانه است
بيني‌هاي سقراط از آن روي كه از منافذ گشادي برخوردار بود، وي را مورد طعنه طايفه سفسطه‌گرا قرار مي‌داد، اما سقراط مي‌گفت: مگر نه اين‌كه بيني براي نفس كشيدن است؟ رقباي احمدي‌نژاد بر آن بودند كه رياست‌جمهوري به او نمي‌آيد! اشكالي كه البته، ليبرال‌ها بر «رجايي» هم وارد مي‌نمودند.
نوعى احساس حيا در حيوانات وجود دارد؛ زيرا ميل به اختلاط جنسى در حيوانات به صورت ادوارى است؛ يعنى در مقاطع خاصى از زمان چنين ميلى وجود دارد و در مقاطع ديگر زمانى تمايلى به آميزش جنسى در آنان به چشم نمى خورد. در چنين مواقعى، آنان نوعى احساس حياى تناسلى دارند. بنابراين، ممكن است بگوييم اصل و مبدا احساس حيا، همان احساس طبيعى جنس ماده در مورد حيا است و به همين جهت، مى بينيم نوع احساس حيا در زنان از مردان قوى تر است.
مطلبي نسبتا تكان دهنده دربارهء نظرات و آراء ِ انديشمندان ِ اسلامي (ملاصدرا و ملاهادي سبزواري) در مورد ِ زن
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 comments:

 
ساخت سال 1388 سکوت.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده