Sunday, August 12, 2007

لينك هاي سكوت - 23 - 5 - 86

داستان تولد يك نام ؛ روزنامه‌ی «تهران امروز»، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، در اقدامی شگفت‌انگیز یک صفحه‌ی کامل را به تجلیل از عبدالرحیم جعفری، مالک و بنیادگذار انتشارات امیرکبیر، اختصاص داده است. بیش از دو دهه قبل، سازمان تبلیغات اسلامی بعد از کشمکش‌های فراوان انتشارات امیرکبیر را مصادره و به مالکیت خود درآورد.




خشت و آينه يك شاهكار است ؛ چندی قبل، که برنامه‌ی بزرگداشت و مرور آثار ابراهيم گلستان در دانشگاه شيکاگوی آمريکا برگزار شد، جاناتان روزنبام منتقد سرشناس آمريکايی که قبلا فيلمی از گلستان نديده بود و با آثار او آشنا نبود، «خشت و آينه» و تعدادی ديگر از فيلم‌های گلستان را کشف کرد. تماشای فيلم‌های گلستان روزنبام را غافلگير و متوجه خلأيی در زمينه‌ی دانش سينمايی غرب از تاريخ واقعی سينمای ايران کرد.




اي خاطرات پونز نوك تيز ته كفشم!‌‌ ؛ گفتگو با محسن نامجو خواننده ترانه‌های پرتناقض




نقش زبان در آثا ساموئل بكت ؛ ساموئل بکت زمانی که در ایرلند بود، فرانسه می آموخت و تحصیلاتش به زبان فرانسه بود. به فرانسه که آمد آموزش خود را در دانشگاه به زبان انگلیسی ادامه داد. دو زبان، دو زبان از هم گسیخته زبانش شد.




رمان بادبادک باز خالد حسینی فیلم شد ؛ آدم ، وقتی قرار است فیلمی را بعد از خواندنش بر روی پرده سینما می‌بیند ، همواره در حال مقایسه و سنجش وفاداری کارگردان و عوامل تیم به داستان اصلی فیلم و موفق بودن آنها در تصویر‌سازی‌هاست. شاید بشود گفت نخستین اقتباس سینمایی را از یک اثر ادبی ، آدمی در ذهن خودش می‌سازد.




برنده جایزه کتاب ملی آمریکا اشعار حافظ را ترجمه می کند ؛ "رابرت بلای" شاعر 80 ساله آمریکایی که چندین جایزه معتبر را از آن خود کرده است اشعار حافظ را به زبان انگلیسی ترجمه می کند




زمانی برای مرگ خلاقیت نویسنده ؛ وقتی هر قشر، قوم و حرفه خواستار حضور از پیش تعیین‌شده خود در آثار نمایشی است، از سفارت افغانستان نمی‌توان انتظاری جز اعتراض به خدشه‌دار شدن چهره افغان‌ها در مجموعه "چارخونه" داشت. حالا چه کسی در این آشفته‌بازار از نویسنده انتظار خلاقیت دارد؟




بزرگداشت برگمان در کانون فیلم معناگرا بزرگداشت اینگمار برگمان، فیلمساز فقید سوئدی، جمعه 26 مردادماه در کانون فیلم معناگرا بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.




آلبوم ماه مجلس مختاباد منتشر شد تازه ترین آلبوم مختاباد با عنوان ماه مجلس به بازار موسیقی عرضه




تعداد اجرای سمفونی "رسول عشق و امید" افزایش یافت اجرای سوئیت سمفونی "رسول عشق و امید" توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری لوریس چکناوریان در ده شب قطعی شد.







طبیعت در موسیقی ردیف دستگاهی بررسی می شود کنسرت پژوهشی با عنوان "طبیعت در موسیقی ردیف دستگاهی" با سخنرانی و اجرای سنتور مجید کیانی 16 شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.






خاستگاههای هنر مفهومی ؛ هنر و تفکر ارتباطات تنگاتنگی با هم دارند. همین که ما شاخه‌ای به نام فلسفه هنر و یا زیبایی‌شناسی داریم نشان می‌دهد که هنر تا چه اندازه توان و یارای آن را دارد که موضوع پژوهشهای نظری قرار گیرد. با این همه هنری به نام هنر مفهومی موجود است که در دل خود مؤلفه‌های نظری و فلسفی زیادی را دارا است. گروه دین و اندیشه مهر در صدد است در چندین مقال این نوع هنر را به بحث گذارد.




در باب حقوق شهروندی ؛ مدنیت به عرق‌خوردن و خوابيدن با اين و آن نیست. اين می‌شود حکايت همان مثل مورد علاقه‌ی من: "طرف از مسگری فقط کون‌جنباندن‌اش را بلد است"! مدنیت آدابی دارد. الفبای آن، احترام به حقوق فردی شهروندان است. مدنيت، هتاکی به حيثت افراد را برنمی‌تابد...





اولين سلطان جاده‌ها روح زمانه شد ؛ شان اوهاگان-فرشيد عطايي-گاردين5 -آگوست 2007 -پنجاه سال پيش رمان خيره‌كننده جك كروآك به نام «در جاده» به الگويي اوزاليد مانندي براي نسل معروف به «بيت»(Beat) تبديل شد و فرهنگ جوانان آمريكا را تا چندين دهه سر و شكل داد. اين رمان بر كار‌هاي چندين هنرمند و آهنگساز و فيلمساز تاثير گذاشت، اما اكنون سئوال اين است كه اين رمان بر جوانان امروز چه تاثيري دارد؟




صد سال تنهايي بعد از بيست و پنج سال همچنان پرفروش است ؛ با اينكه حدود بيست و پنج سال از انتشار كتاب «صد سال تنهايي» مي‌گذرد، اما همچنان اين اثر جاودانه از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ادبيات اسپانيايي‌زبان به حساب مي‌آيد. بنا بر گزارشي كه روز گذشته پايگاه خبري «لاتينو» منتشر كرد، طي هشت ماهي كه از آغاز سال 2007 مي‌گذرد، كتاب «صد سال تنهايي» بيش از يك ميليون نسخه فروش داشته است




هرى پاتر هفت ، سه شنبه وارد بازار کتاب ايران مى‌شود ؛ هفتمين رمان هري پاتر با عنوان «هري پاتر و قديسان مرگبار» با ترجمه محمد نوراللهي اين هفته وارد بازار كتاب مي‌شود. در اين رمان، هري پاتر به دنبال جاودانه سازهاي باقي مانده مي‌گردد








نوشته هاي محسن نامجو:




  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 comments:

 
ساخت سال 1388 سکوت.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده